Meus "upgrades" da quarta-feira.
Topic:
A language classroom, either physical or virtual, does not need to be only a place where students learn language. Quite the opposite, it is a natural place for developing relationships and promote cultural encounters, where students can work collaboratively towards an objective and take ownership of their learning. A listening exercise should not only develop listening skills. Reading must not be only about reading. Making use of the Pedagogy of Multiliteracies, we have the opportunity to reshape activities into life-changing experiences, introducing creative and critical thinking, collaboration, social responsibilities and agency apart from communication, preparing our students to a diverse, multicultural and multilingual world.
Entenda melhor: https://pt.wikipedia.org/wiki/Multiletramentos
À tarde, fui xeretar na live de uma pessoa que aprendeu inglês e adquiriu a fluência em quatro meses. Eu fiquei curiosa para descobrir o método milagroso, e então ela disse que estudava por três horas todos os dias. Ah, sim, lógico. Qualquer pessoa que disponha desse tempo para dedicação, vai ter resultados rápidos, né? Essa é a lógica. Ou seja, não tem milagre nenhum.
À noite, eu fui agraciada com a segunda aula de quase duas horas de duração da fabulosa Camila Tucunduva. A Camila fala sobre como levarmos os nossos talentos pessoais para a sala de aula e dá muitas dicas incríveis para que sejamos The Best Teachers Ever.

Comments
Post a Comment